سه شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۱۰۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با دارا بودن ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه اول را در کشور داراست.

(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳) ۱۳:۲۹
صالح محمدی امروز، ۲۸ فروردین ماه  با بیان اینکه خط پرورش و تولید مرغ اجداد استان گیلان با ۳۰۵ هزار قطعه مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: ظرفیت اسمی کل کشور قریب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده و استان گیلان ۲۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور، افزود: مرغ اجداد دارای صفات زیستی خاص و خلوص ژنتیکی بالا است و به عنوان مبنا در اصلاح و تولید نژادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه های این سازمان برای افزایش تولید مرغ، گفت: به دنبال تسهیل در مقررات و قوانین جهت صدور مجوزها و پیگیری اصلاح و فرآیند انجام کار برای واحدهای مرغ اجداد گوشتی در استان هستیم.
 
محمدی از پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغ اجداد در جهت حمایت و توسعه تولید مرغ اجداد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ترغیب متقاضیان واحدهای مادر گوشتی جهت جوجه ریزی اجداد گوشتی در واحدهای مرغ مادر به صورت تک دوره‌ای از جمله برنامه های این سازمان برای تقویت پرورش و تولید مرغ اجداد است.
 
مرغ اجداد: مرغ‌های گوشتی یا تخمی بازار نوه‌های مرغ اجداد و افراد پرورش دهنده مرغ اجداد، تامین کننده جوجه‌ها یا تخم نطفه دار مرغداری‌های بزرگ هستند. کسانی که پرورش‌دهنده مرغ تخم‌گذار و یا گوشتی هستند، با خرید جوجه‌های مرغ مادر، کار پرورش را آغاز می‌کنند.
تعداد بازدید : ۱۹۳
(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳) ۱۳:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تبــلیـــغات